WDBE 2020 tippkonverents toimub illusoorses Talsingis

02.09.2020

Covid-19 tõttu toimub ülemaailmne World Summit on Digital Built Environment ehk WDBE konverents tänavu virtuaalselt. Maailmas esmakordselt ühendatakse selles ärikonverents mängutehnoloogiaga, mille tulemusena saavad osalejad “ringi jalutada” ja reaalajas konverentsi nautida illusoorses linnas, mis kujutab endast Helsingist ja Tallinnast inspireeritud digitaalkeskkonda.


Kevadise isolatsiooni ajal otsustasid WDBE tippkohtumise korraldajad viia oma üritused veebi ning kaasasid selleks ühe Euroopa juhtiva virtuaalreaalsusstuudio Zoani, kes on muuhulgas tunnustatud näiteks ajakirjade Forbes ja Business Insider poolt. Nii sündis uuenduslik virtuaalne konverentsikeskkond, mis on üles ehitatud mängutehnoloogia abil.


Unreal Engine’i ehk mängukeskkondades kasutatava pikslite voogedastustehnoloogiaga luuakse 29.-30. septembril toimuva WDBE tippkonverentsi ajaks illusoorne ja kaasahaarav liikumispiirideta digilinn Illusion City, mida saab konverentsi ajal kogeda interneti vahendusel reaalajas. On tõenäoline, et sellist tehnoloogiat hakatakse tulevikus ka teistel digitaalsetel  konverentsidel kasutama.


„Covid on sundinud meid ümber kujundama paljusid äri, valitsuse ja igapäevaelu aspekte. See sündmus näitab, kuidas kriis võib toimida katalüsaatorina millegi täiesti uue ja uuendusliku jaoks – ja uus ja uuenduslik on täpselt see, millega Helsingi linn soovib partnerlussidemeid luua,” ütles Helsingi linnapea Jan Vapaavuori.


Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart märkis, et WDBE 2020 annab põneva võimaluse külastada virtuaalselt ühist Talsingi linna. “Tunneli kaudu ühendatud kaksiklinn on kontseptsioon, mida on põhjalikult arutatud, kuid projekti suurusjärgust saab virtuaalkülastuse kaudu paremini aimu,” ütles Kõlvart. “Praegu on see veel illusoorne linn, mida saab eemalt nautida, aga loodan, et ühel päeval on see võimalik ka reaalses elus.”


Ken Pimentel, firma Epic Games AEC strateegilise äriarenduse juht, lisas, et Zoani lahendused Unreal Engine tehnoloogia kasutamisel on muljetavaldavad. “Epic Games on neile rõõmuga Illusion City loomisel toeks ning see pakub WDBE publikule tõeliselt ainulaadset ja kaasahaaravat virtuaalset kogemust. Kõik huvilised on oodatud seda vaatama ja avastama,“ ütles ta.


WDBE 2020 korraldavad KIRAHub ja Soome Tsiviilehituse Liit (RIL). Sellel aastal on ürituse kaaskorraldajateks Eesti Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Eesti Digitaalehituse klaster ja Soome Keskkonnaministeerium. Partnerite hulgas on YIT, Platform of Trust, 3Di, Helsingi Ärikeskus (Helsinki Business Hub), Hollandi saatkond, Smart Otaniemi projekt, DiCtion projekt, Life Economise projekt, Twin Value projekt, Tallinna Linnavalitsus ja Helsingi Linnavalitsus.


Programm hõlmab koostööseansse, töötube, kontaktileidmise võimalusi ja loenguid rahvusvahelistelt professionaalidelt nagu Jakob Strømann-Andersen firmast Henning Larsen ja Kathrin Dörfler Müncheni Tehnikaülikoolist. WDBE 2020 eelüritustesse on juba kaasatud ehitatud keskkonna professionaale 47 maailma riigist. Lisateavet leiab veebisaidilt wdbe.org


WDBE2020 meediapildid: http://bit.ly/wdbe2020press

WDBE2020 konverentsile registreerumine ajakirjanikele: https://www.lyyti.in/wdbe2020media


Rohkem infot Zoaniga korraldatud kampaania kohta: https://kirahub.org/en/press-release/


Kontakt:


Jaan Saar

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi digitaalehituse valdkonna juht

jaan.saar@mkm.ee, 

+372 529 0777


Teemu Lehtinen

CEO, KIRAHub

teemu@kirahub.org

+358 40 456 6108